【LV1-5】Anything about 「ふじ山」

ふじ山🗻について、何かしっていることはありますか?

Do you know anything about Mt.Fuji?

ふじ山は、山ですか?川ですか?

Is Mt.Fuji a mountain or a river?

ふじ山は、日本にありますか?アメリカにありますか?

Is Mt.Fuji in Japan or in America?

何でもいいので、はなしてみてね!

Feel free to chat anything about Mt.Fuji!

Note: This thread is meant to be beginner friendly. If you are an advanced learner, please be kind by using easy bunpo and putting furigana on the LV6+ kanji by using the following html! ありがとう

<ruby>漢字<rt>かんじ</rt></ruby>
7 Likes

ふじ山は火山です。

Mt. Fuji is a volcano.

4 Likes

富士山ふじさんたかさが 3776 メートルです。

Mt Fuji is 3776m in height.

富士山は日本に有名の火山です。
富士山の岳はいつも雪があります。

@jakeim
ピンポンピンポーン!!!大正かい!

@Rowena
ピンポンピンポーン!!!Rowenaさんも、大正かい!
さらに正かくには、3776.24メートルです。:blush:

2 Likes

ピンポンピンポーン!!!大正解士かい

emucatさんのくにには、火山はありますか?

:weary:

僕の国は火山が有ります、でもとても古いです。

富士山の岳はいつも雪があります。

レストランでふじ山をべました。おいしいでした!:grin:

チョコレートケーキでした

1 Like

(私は取りました)

3 Likes

私はんでいる町はふじ山の頂上ちょうじょうと同じくらいたかさであります。(3650メートル)

The city I live in is at 3650 meters above sea level, which is roughly the same height as Mt. Fuji’s peak

Trying to write this I have realized I have no idea how people talk about how many meters above sea level a city is in japanese =._.=

はい、ふじ山で ごろ戸京ときょうです。ふじやまもの本当ほんとうに大の日本にほんです。

Yes, Mt. Fuji is near Tokyo. It is also Japan’s largest mountain.

ふじ山は山です。

Mt. Fuji is a mountain.

ふじ山で日本です。:jp:

Mt. Fuji is in Japan.

来年らいねん,,わたし走行こうそうで日本です!ほしいからふじ山です。

Next year, I am traveling to Japan. I want to go to Mt. Fuji.

ふじ山にのぼりたかったですけど、高すぎます!8時間じかんぐらいかかります!たいてい、のぼるのが2日かかります。山のはんばにのぼって、やすんで、のぼるのがつづきます。大変たいへんですね!

@emucat
どれくらい古いんですか?

@Zakarius
チョコレートケーキのふじ山、わたしもたべたーい!

@Belthazar
きれい!ご来光ですね。

@2OC3aOdKgwSGlxfz

ずいぶん高いところにすんでいるんですね!

かいばつ 【海抜】
▸ 海抜2,000メートルである be 2,000 meters above sea level [above the sea].

2 Likes

Bleh, I wrote が, then reconsidered and changed it to は. Though I completely failed to pay attention to which kanji I was writing - that one’s on me. :stuck_out_tongue:

え、ちょっと...頂上まで着けませんでした。写真は七合目から撮りました。

来年、日本にりょこうするんですね。たのしみですね!

そうだったんですね。
わたしは、ちょう上までのぼったことがありますが、
あいにく雨でご来光は見えませんでした。

富士山ふじさんについてっているのは、めちゃめちゃヤバイ火山かざんだということです。噴火ふんかしてしまったら、ちかくの東京とうきょう火山灰かざんばいおおわれるとわれます。本当ほんとうこわいです!

What I know about Mt. Fuji is that it’s a very dangerous volcano. They say that if it were to erupt, nearby Tokyo would be covered in volcanic ash. That’s really scary!

でも、いまのところは綺麗きれいやまだけです。富士山の写真しゃしんるのがきです!実際じっさい見たことはないけど、いつか観光かんこうきたいです。

However, for now it’s only a beautiful mountain. I love looking at pictures of Mt. Fuji. I haven’t seen it in person, but one day I want to go visit it.

富士山ふじさん活火山かっかざんです。最後さいご噴火ふんかしたのは1708年でした。この火山かざん環太平洋火山帯PACIFIC RING OF FIRE一部いちぶです。

Mt. Fuji is an active volcano. Its last eruption was on Year 1708. This volcano is a part of the Pacific Ring of Fire.

地質学ちしつがく趣味しゅみですから山とか火山の話本当に好きです!

Geology is a hobby of mine so I love talking about mountains and volcanoes!

ふじ山について、くわしくせつめいしてくれてありがとう!
いつか、かん光にいけるといいですね。
ふじ山にのぼるのは大へんだけど、ちかくのりょかんからおんせんに入ってながめるのはさいこうだとおもいます。
ふん火しませんように\(^o^)/

@ren_grantz
レンさんは、ちしつ学がしゅみなんですね!
とくにすきな火山はありますか?

1 Like

それはすばらしいアイデアです!ぜひ行きたいです!