🎙 📝 Speak/Write Every Day Challenge (Summer-to-Fall 2023) 🌻 🍂

September 16th

先生とレッスンをした。
一緒に私の宿題を確認して、私はよくできた。
先生は「文字・語彙の練習はいらないと思います。来週から文法と聴解力を勉強しましょう。」と言った。
また、食べ物祭りや私の今ところの仕事の問題について話をした。
先生とレッスンはいつも本当に楽しい。

September 17th

今日、ティールームに行くつもりだったが、満席だった.
夫は「多分三十分ぐらい散歩したら、それは忙しくなくなる」と言ったのでワーウィックで歩き回った。
散歩しがら、ロード・レイスター病院を見た。
それはコロナ以来閉まったけど、最近、再開されたことに気づいた。
だからそれに入って、たくさんの歴史についてことを習った。
古い建物は本当に綺麗で、歴史のことは面白かった。

もしティールームは満席しなかったら、その病院に行かなかったから、満席してよかった。

For context: The Lord Leycester Hospital is a Guild Hall that was built in the 1300s, that became a hospital for aged and injured soldiers in the 1500s. There are still a small number of ex-servicemen living there today, they are provided with accomodation in return for their past services, and act as tour guides for the building.

(Home Post)

2 Likes