【Beginner】Use オノマトぺ in a sentence!

オノマトペをつかって、文をつくってください😆

Make a sentence using onomatopoeia.

:warning:Note1: If you have things you want to say but don’t know how to write it in Japanese, just try to write some parts (eve just some words) and ask me how to write the rest! I can teach you or provide some hints.

:warning:Note2: This thread is meant to be beginner-friendly. Staff will try to use easy kanji and expressions, but sometimes you may come across kanji you don’t know. To quickly look up the kanji reading and meaning, we recommend you to use a furigana extension such as Rikai-kun . The browser extension will let you hover over the words and teach you the reading and meaning.

4 Likes

いつもスリスリしたくてたまらない僕が良ければ今日から永遠になでなでしてほしいけど…

あってるかどうかわからないけど、実際に言ったことがないし(笑)

1 Like

前夜、カエルはゲロゲロ鳴いていた

Last night, frogs were croaking.
I think??? :frowning:

1 Like

何について話しているんですか?:joy:私はねこにスリスリしたいです…:cat2:

今朝、カラスがカーカー、すずめがちゅんちゅんないています😊

2 Likes

漫画を読むたびに、オノマトペは無視しています!ドキドキとかワクワクが分かりますが、まだたくさんのオノマトペが分かりません。ちっと分かりにくいですね…

1 Like

私って、悪い人です。中6拍もなっています。

よく見れば
祖母の顔は
だぶだぶだ

3 Likes

わたしは、休みのとき、知らない街をぶらぶらするのが好きです!

1 Like

たしかに😅わからないと、モヤモヤしますよね。でも、くよくよしないでくださいね🙂

だぶだぶって、なまなましい笑笑笑

見なくとも
私も腹は
ぷにぷにだ

私も好きです!ひとりだと、せかせかしなくていいし。家でだらだらするのも好きです🏠

2 Likes

今たくさんの漢字の書き方をガンガン練習しています。後で床でゴロゴロしたいです。

nyanko-sensei gorogoro

6 Likes

ブラックコーヒーを()んだ(あと)(むね)がバクバクします。

2 Likes

おつかれさま😆コロコロころがっているねこ、かわいいですね🥰もふもふしたいです!

それ、わかります!あと、私はあまいブラウニーをたくさん食べると、バクバクします。

2 Likes

コロナによって毎日何度も何度も手を洗って、はだがカサカサになってしまいました。ハンドクリムをぬっても助かりません。

1 Like

コロナにかからないために、私も手を毎日ゴシゴシゴシゴシあっています。早く、手がすべすべになったらいいですね😔

2 Likes

コーヒーとブラウニーの()()わせってやばいですね :fearful:

2 Likes

This topic was automatically closed 14 days after the last reply. New replies are no longer allowed.