Hi, English is my second language, and since I’ve only been bilingual for some years now, it’s a bit of a challenge but it’s still reliable.
Either way, as far as I know, Spanish conjugations are as vast and challenging as Japanese ones, whereas in English it’s way too simple, so I think it’s only natural for me to learn them from Spanish, but I have no idea where to do it, are there some Spanish speakers here that can offer any recommendation or advice?
No, realmente no sé para qué escribí el post en inglés, pero ya está, no voy a traducirlo jaja
Well, Japanese conjugation is very simple and regular, much closer to English level of complexity than Spanish, so if I follow your logic correctly you should learn it through English
i feel like english conjugation is extremely irregular, while japanese is very systematic, and then spanish just had a field day with whatever they were doing lol
hola, hispanoparlante también aquí
he escuchado que el libro de texto Minna no Nihongo es bastante bueno, y hay una edición en español. Si estás en USA, lo puedes encontrar por Amazon.
Aunque como la mayoría de los materiales disponibles son inglés-japonés, es bueno aprender las traducciones/explicaciones que aparecen una y otra vez en diferentes recursos.
suerte!
I mean, in english you just have just a few verb variations, whereas spanish has up to dozens if you include pronouns and variations, I’ve seen Japanese has many verb inflections too (despite having two tenses), and I know that at least some map up onto Spanish ones, like “imperative” (I don’t know if it’s called like that in Japanese).
For example, I’ve seen some people struggle with Ko-so-a-do, but since Spanish has those exact same words, it was really easy to learn, I’m just hoping I can find some correlation, Spanish conjugations actually are quite logical too, it’s just that instead of having two verb regularities you have dozens lol
Otra opción son los canales de Youtube de Kira Sensei y de Yuyu Nihongo. No es exactamente un texto, pero son buenos recursos!
De páginas con explicaciones de gramática, la mejor es la Guía de Tae Kim, está gratuita en inglés, pero creo que existe una traducción al español.
Hola!
También escuché sobre Minna no Nihongo, pero son un montón de libros y no sabría por cuál empezar, además los que vi estaban puramente en japonés y daban miedo, además ahora quería empezar a aprender las conjugaciones que realmente estoy en cero, creo que ya es hora jaja, seguro debe haber una página que tenga las clásicas conjugaciones una al lado del otro como todos nuestros libros de lengua cuando nos enseñan los tiempos
Gracias
Holaaa, yo también hablo el español, pero como soy bilingüe desde peque, uso bien el ingles asi q no necesito libros de texto en castellano.
Pero igual te diria que, aunque las conjugaciones y tal son muy simples en japonés, si a ti te va mejor aprenderlo desde español, q uses Minna no Nihongo o q simplemente busques en Amazon o algo “Libros para aprender gramatica japonesa del español” o algo parecido t seguro que te saldra y encontrarás algo q te guste
This topic was automatically closed 365 days after the last reply. New replies are no longer allowed.